första jobbdagen

Åkte fel, men hittade tillslut. Kände mig rätt tafatt ibland men hade riktigt roligt. Barnen på "Pepparkaksgubben" var kanske runt 3-4 och yberbusiga. En gjorde snöänglar bland leksaksbilarna, en slog en annan med knytnäven i ansiktet och en kille vägrade sluta slicka på sanden i sandlådan. Försökte verkligen vara den där exemplariska dagisfröknen, som strosar runt och säger att alla är duktiga fast ändå säger ifrån när de klättrar på lekstugorna, och det gick väl hyfsat. Letade upp de barn som var ensamma, lät fyra/fem stycken klänga runt mina ben (stretchjeansen är inte så strechiga längre, de bet i dem) och tog de minsta i hamnen när vi sjöng (läs:mimade). Förstod kanske 2% av vad barnen sa, men de sket i om jag förstod eller inte, de fortsatte bara pjoddra.
 
Första dagen fick godkänt, även om jag hellre skulle åkt rutchbana än kollat till de som gjorde det, och jag tror detta blir bra. åh lixom när en brunögd norsk liten sötnos med långa ögonfransar kryper fram och pussattackerar en, hur ska man undgå att smälta?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0