reflektioner från 2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Provade dethär med fylla, bodde hemifrån i flera veckor, lärde mig köra bil, deltog i SM i vintersim, var sjukskriven, delade menscykel med en annan människa, med mera!

 

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Vägde tyngre än någonsin förra nyårs, och det har jag tappat nu. Annars var det att bära roligare kläder och rolig har jag varit i perioder.

 

 

3. Fick någon du känner barn?
Nej, och tur det för jag kan inte hålla i barn. Tappar de bara.

 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

 

5. Vilka länder besökte du?
Norge var nog det enda landet :P

 

 

6. Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013?
Resor och hemmafester.

 

 

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
20/8 & 12/10

 

 

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Lyckan i att få sommarjobb när man verkligen inte trodde det skulle bli av, Emmabodafestivalen och allt virrvarr som hände där, att börja i ett nytt fotbollslag där alla är sköna och såklart killen som gör mig ostig.

 

 

9. Vilket var ditt största misstag?
Kanske den jäveln i Småland, och dessa förjävla fula ögonbryn. blev ju känd förom. (finns värre bilder men jag skäms (!!) så ni får inte se)

 

 

10. Vilket var ditt bästa inköp?
KAMERAN. älskade ägodel.

 

 

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, mat, enkronorstuggummin hos Doris och resor hitådit.

 

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Sådär cplycklig? När kommunen ville köpa min bild för en fin slant, när jobberbjudandet kom och när Sebastian visade sig styrbar kanske.

 

 

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Som Julia sa så har jag alltid ont någonstans, och ryggen/knäna har krånglat, men sjuk blev jag dagen efter min artonårsdag då baksmällan visade sig var något annat än en baksmälla. Insjuknade i körtelfeber och det är på riktigt det västa jag varit med om.

 

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2012?
Crystal Castles (som jag så hårt föraktade i början), Swedish House Mafia, One Direction och Maskinen. + allt jag såg live. vad det nu va.

 

 

15. Mådde du bättre eller sämre under 2012 än vad du gjort tidigare år?
Bättre. Har varit nere som fan också, men mest hela tiden uppe bland molnen.

 

 

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Hurta kanske, fulskratta och blogga under året. Då minns man ju mycket bättre sen. 

 

 

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Bry mig.

 

18. Hur var din julafton?
Koseli, i tjocksockar.

 

19. Blev du kär?

Behöver jag svara ens

 

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
När jag var sjuk såg jag huur många säsonger som helst av typ allt, men den serie jag är stoltast över att ha introducerat (för mig och bl.a agnes) är Jersey Shore. Satan vad vi nötte i norge.

 

 

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Naj, men om jag inte får pengarna snart kommer jag hugga henne.

 

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Tycker om självbiografier, men minns inga titlar :P

 

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Mumford and sons. Fast Lina upptäckte dem åt mig.

 

24. Önskade du dig något som du fick?
Snackade länge om att köpa ny kamera, och helt plötsligt hade jag råd. Önskade mig en röd bubbla i födelsedagspresent men den fick jag då fan inte. 

 

25. Önskade du dig något som du inte fick?
BILEN.

 

26. Vilken var årets bästa film?
din mamma

 

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Tog klasskort med kalastema. He var party

 

 

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Bästa kan man väll inte säga men jag fick en maza nyah kompizar. Sims-killen på Emmaboda var i ganska bra. Knäppa människa som drog mig flera hundra meter över en grusig camping i kundvagn. + nu när jag kollar igenom bilderna så är vakten svårslagen.

 

 

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Alldeles för tighta byxor (usch), färgglad och skön.

 

 

30. Vad fick dig att må bra?
Fina vänner och att löpa i skogen. + choklad

 

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
dig

 

32. Vem saknade du?
Lillasyster

 

 

33. Vilken var din bästa månad?
Juli för då hände det så mycket. Men december var också mys.

 

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Hantera alla olika känslokrockar och unna mig mer upplevelser för pengarna, snålis.

 

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Kommer snart bli bilförare på heltid och om ett halvår student och skolfri. Eftersom skolan är det enda jag vet om så vette tusikken vad som kommer bli av med sanna. Antar att jobb är en bra idé. Men mest av allt vill jag resa mycket mer och uppleva det som man under terminerna inte har tid att se. åh fy vad roligt det känns med 2013, vad tusan kommer hända?!??!?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0