semestervikariens minisemester pt. 1

Förra tisdagen hoppade två tidsoptimister på Silverexpressen (en 09.57 och en 09.59, bussen gick 10.00) och degade i nio timmar till Bodö. Hade en vecka ledigt (nämen) och valde att spendera den där jag spenderade hela förra sommaren. För att se allt, träffa alla och bara ta det lungt. Dock blev det inte så lugnt. Festade tre kvällar av fem och sådär. Hade sömnbrist när jag for dit, hade sömnbrist när jag kom hem.

Iallafall, mötte upp Poni på busstationen och rullade till kollektivhuset, med fem boende plus en minihund vid namn Mira. Tryckte in mig i deras lilla rum med en säng och en madrass (så himla last summer) och balkong/soff/sängmyste hela natten. 
 
 
Dagen därpå fyllde Christina år och hon hade öppet hus, så vi drack sangrias, skakade till sambamusik och bakade tårtor i plural. Brottades med en bakmaskin, förstod väldigt lite av allt som sades och stod mest och log. smile and wave boys, smile and wave.
 
 
 
Mitt i allt drog vi till VG-listan (typ Rix FM festivalen) i centrum. TJOCKT med folk och barn som lyssnade på oanständiga norska texter. Alla skrek och sjöng med, medan jag stod där lixom wat is happenin. Absolut konstigast var när en äldre man klädd i knallgul kostym klev upp på scenen och sjöng om att hoppa som en bratwurst. sjukt kul. Bilade tillbaka till huset och började parta, samtidigt som grillen var fylld med grillspett och laxbitar. Gott mm. Ut på byn sen, som slutade med skavsår och brygghäng.
 
 
På torsdagen vaknade jag först och gick ut och la mig i solen??! Asbra väder hela veckan, och jag som förberett mig på regn och piss hade inte en enda kjol med mig. Som tur var fick jag låna ett par skjorts av Pone, annars hade jag nog blivit en pöl. Den här dagen jobbade mina fina vänner och jag drev runt och hoppade mellan restaurangerna. Drack kaffe hos Pone på Bølgen och njöt av wifii hos Agnes på Peppes Pizza. Solnedgången var lika deilig som du är deilig.
 
kändisar i tidningen!!!
trodde hela tiden att det var en katt, men det var alltid en hund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0