Balade igår

Vad är en bal på slottet (/folkparken)? Aldrig känt mig så fin i hela mitt liv och det var någonting helt nytt att vara elegant. Sminkades av ett proffs, var petig med en gullig frisör och fotades av en begåvad mor (bilder kommer!!).  Åkte glassbil med en signalstaggad pappa och barnen tyckte vi hade bäst bil, det var så kul för alla lyste upp när vi kom! Mattan var inte så hemsk som jag trodde, men jag var inte nervös längre efter att ha stått i bilkö i en timme. Skrattade mest åt Pino (Sebbes pappa) som dök upp tre gånger och smatterfotade med sin telefon. Väl inne välkomnades vi med en drink och en torkad tomat och sedan var det mingel på hög nivå som gällde. Åt helt ok mat, sjöng allsång till Roger Pontare och dansade en tafatt vals. Hela kvällen var sjukt trevlig och man gick bara omkring och beundrade klänningar och hår hela tiden. Min kavaljer var stiligare än någonsin och vi pussades tills mitt läppstift försvann. Jag skulle gå igen, alla dar i veckan!!
 
bild från norran.se
 

Kommentarer
Postat av: agnes

"och en torkad tomat" lol

2013-06-06 @ 15:56:26
URL: http://stetoskop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0