på sörböle hemtjänst

Brummar runt i min kommunbil hela dagarna, när jag inte cyklar och skaffar bondebränna, och tar hand om den äldre(äldre) generationen. Mitt jobb består mest av att räcka över medicin, koka kaffe (fast de tkr jag suger på den fronten) och småprata om vädret. väldigt mycket väder. En gubbe blev chockad över att jag inte var gift än och en gumma blev förnärmad när jag trodde att hon köpt den stickade tröjan hon hade på sig. Den hade hon ju självklart stickat själv. En dag for jag hem till en gubbe och hittade honom inte. p.a.n.i.k.e.n. Trodde jag skulle få hitta min första döda kropp, typ nedanför trappen elr nå. Sprang några varv i huset, när han sedan kom hem. Han hade ju bara varit på travet med sin son, ingen skada skedd. puh. 
 
Trivs iaf väldigt bra! Arbetskamraterna är trevliga, matlådorna är goda och vårdtagarna är, de allra flesta,
lätta att ha att göra med. Jobbar tunga pass ibland men eftersom jag åker runt så mycket
så går dagarna fort. Dethär är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0