Polen pt. 2

Mellan 10 och 18.30 varje dag teatrade vi i samma lokal och sedan drog vi allihopa någonstans och hängde. Drack öl för en tia och försökte förstå oss på varann. Någon räknade och tillsammans kunde vi 21 språk, men vissa kunde inte engelska alls (många polacker och fransmän) så därför blev det mycket kroppsspråk och ljudeffekter istället för ord. Umgicks i princip dygnet runt med fantastiska människor (på samma teater/spårvagn/sovsal/dusch/minimarket/pub/club) och man lär verkligen känna människor sjukt snabbt då. Just för att man umgås så tätt. Jag vet kanske inte speciellt djupa detaljer ur deras liv, men jag vet hur de agerar och ter sig. Vissa pratade man inte ens med, utan man bara kramades. Älskade sönder två tjejer, Monice och Fatma. En italienare och en fransos. Om dem vet jag mest bara vad de gick för utbildning, ändå grät jag floder då vi skulle skiljas. 
 
 
Skrev såhär i min dagbok:
Dag 2: Svår teaterdag. Ska dansa en förstaklassdans som har en jättekomplicerad rutin. Fick äppelplättar till lunch, efter den självklara soppförrätten. Gick ut och drack cider på mysigaste baren, älska inredningen här!! Drog vidare till cluben CosmosCosmos och dansade till polsk pop i barnrummet. Drack en Kamikazedrink med 32 cl sprit i för 40 kronor, farligt god. Pratade med min spegelbild. Fick höra av Tomac att jag såg ut att vara 15-18 år. Pardansade med polacker utan taktkänsla och hade ont i fötterna. Vi går ju hela tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0