hemska kvinna på administrationen

Idag skulle jag jobba som assistent på en skola, i en etta. Kul tänkte jag, barn som kan torka sig själva.
 
Dock när jag kom dit så blev jag förväxlad för att vara en vikarie för en lärare, och gud vilken ångest. Fick hastiga instruktioner av en stressad kvinna och dagordningen för dagen var norska, gympa, matte, bild och högläsning + sång till luciatåget. FYFAN VILKEN Å.N.G.E.S.T. Skulle lixom sjunga Broder Jakob med/för barnen på norska, polska OCH NEDERLÄNSKA???!? ville bara gråta. 
 
Fick bilden av migsjälv stå halvtattig framför tavlan ensam i ett varmt klassrum med 25 trotsiga & elaka 7åringar, som bara hatar på min svensknorska och som inte har nån respekt för någonting. Som kastar pennor och biter i bänken och sliter i gardinerna och äter nån annans matboxs och kastar is inne osv. :(
 
(+ kunde inte dra mig ur heller, för skoldagen skulle börja på tjugo minuter. kul tänkte jag. KUL.) Men äh, drog ett minipepptalk mellan de hemska tankarna och ba: ÖJ du fixar dethär, MAN UP förfaen. Det är bara barn och du är vuxen och de är barn och du är vuxen och de är norska och du är utbildad fullfjädrad norskabarnhanterar-vuxen. (fast lol nej ville bara ringa PVS och aggra). 
 
SEN kom kvinnan som satt i administrationen och ba OJ hehe, du ska ju vara assistent i 1a... Så jag spenderade dagen med att sitta längst bak och schyssa åt killarna som ville stå istället för att sitta. det var som ganska mys. skönT

Kommentarer
Postat av: Katta

Oj! Vad skönt att det löste sig..
Hade tänkt fråga om hur det går med att jobba i Norge, alltså är det lätt att få jobb?? :O Sitter arbetslös och man kanske måste packa väskan och dra... Och hur går det med norskan? :D

2013-11-20 @ 20:31:57
Postat av: ag

åh herregud vilken mardröm. tur att du har balls som ingen annan pysen, jag skulle ha dött på plats. puss

2013-11-20 @ 21:39:15
URL: http://nordnoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0