oj hej, lite från uken

Jobbade hela veckan på samma ställe och fick smaka på det där med att ha arbetskompisar. En unge somnade med fingret i näsan och mina luncher bestod av kokt ägg och hårdbrö.
 
I fredags var vädret helt galet. Tydligen värsta regnet på flera år. Gatorna helt översvämmade, pölarna flera decimeter djupa och ett spöregn som trängde igenom allt. och innan jag fattade att ingen buss skulle komma tog det ungefär 40 minuter. Kul. kul. För bussarna hade typ drunknat allesammans. (plus denna storm slog ut vårt internet, och ingen var glad. ingen)
 
En butik i närheten hade grand opening och bjöd på tårta i fredags. Alltså smaken av grädde.......... Blev kriminell, och tog en bit till. Skrev en lista mat jag saknar, och let me tell you, den blev lång. Äter i princip samma saker jämt och snålarsnålar. Högt upp på listan var en kokt korv med bröd + mycket ketchup. 
 
och i lördags kom Pone på besök!!!! Hon var i stan för att skriva prov och nu är hon nog tillbaka i Bodö igen. Fantastiska människa, åh så roligt att träffas. Pubade och kom ikapp varandra i livet och for och dansade, på ett knökfullt och extremt lökigt ställe vid namn Downstairs. Ingen luftkonditionering där inte, oh onion. 
 
+ idag fyller Axel år, så vi ska äta köttgryta. Dock var tårtbottnen som Emelie köpt möglig, och alla affärer är stängda på söndagar, fast vi löste det ändå.
 
Nu - skype med hon som födde mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0