mormor hatar min bilkörning

For en sväng till mormor och morfar i lillpite tisdag-torsdag. Kom fram till att jag träffar så enormt mycket gamla, men inte mina egna gamla, så när jag fick en lucka på några dagar hoppade jag på en buss. kan sedan tillägga att jag har varit konstant mätt hela vistelsen.
 
Det är krut i de där två. Mormor springer konstant omkring och ommöblerar i frysen och håller i styrelsemöten medans morfar lyfter badkar och massproducerar fågelholkar. Fasen snabba pensionärer, men middagsluren är obligatorisk. Mysiga är dom och de uppskattade jättemycket att jag kom så de fick komma ikapp i mitt liv, och jag i deras. Helvete mormor har ju köpt höns. 
 
Vår tillvaro liknar varandras väldigt mycket ändå. De som pensionärer och jag som "arbetslös". Vi har dagar utan måsten och timmar att fylla. Så även om vi står på helt olika ställen i livet så kan vi ändå låtsas att onsdag är lördag, bara för att vi kan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0