dekklar och leker barnmorska

Sitter här och frukostar på gårdagens tårta (for hem en snabbis på lunchrasten och hela köket var fyllt med släkt) och försöker deklarera. Får tillbaka slantar iår, och om vi säger såhär: jag skrek när jag öppnade brevet. Är första gången jag deklarerar i Sverige, för 2013 var första året jag tjänade över 18000, så dethär med att få pengar från ingenstans är en ny grej. 2012 var jag över den summan, men då var jag i Bodö, Norge. 
 
 
+ så födde Sessan inatt. Fyra stycken, tre vita och en brun, men bara två överlevde. Tror hon har blivit för gammal katta, hon verkar ha glömt hur man förlöser och gödar. Så nu ska jag lägga ner mitt hjärta i dessa två små liv, mormor som jag är. (Bruningen han/hon ser ut som Quasimodo: med en stor knöl över högerögat, en inåtvriden tass och krokig svans. men oj så jävla gullig.)

Kommentarer
Postat av: agnes

nej vad himla sorgligt :( mina tankar går till er och de små överlevarna<3

2014-04-10 @ 11:59:54
URL: http://nordnoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0