vi är ju homies

Tycker så mycket om att jobba med gamla. Lär mig nya husmorsknep mest jämt, hör hur de sågar melodifestivalen där man bara skriker på ett oförståligt språk (eng) och berättar passionerat om sina barnbarn. Fick en gubbe att garva igår, på riktigt garva ont-i-ölmagen-garva, när vi drev om hans kontaktperson "chefen". fantastiskt ba. Eller gumman som tyckte jag var tokigast i världen när jag spände ut hennes försmå stödstrumpor över två bakbunkar. Hon gömde bunkarna i skafferiet medans hon fnissade. typ sånt. 
 
Mitt jobb på hemtjänsten känns inte som ett jobb, är ju bara in och är trevlig med tanter hela dagarna. Dom där som räcker till axeln på en när de sträcker på sig, bjuder på fyra olika sockerkakor och spänner ögonen i en tills man tagit av alla och som ska på spontanfest hos grannen ("för dom är ju roligast") men behöver hjälp med knapparna på koftan. Sådana gammlen som, för att citera mormor "är en femtonåring fast i en åttioårings kropp".
 
(och nu hoppas jag jag kommer bli kär i mitt nya jobb också, där jag jobbar hela helgen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0