3/4 magiskt i solnedgången

Blev klar med kursen och följde med på två vrakdyk, på 20 meters djup. Såg massor rockor, nån enstaka muräna och två bläckfiskar. Första bläckisen trodde jag bara var en väldigt ful fisk/klump med ögon som Oskar pekade på, men sen hoppade den bakåt och TENTAKLER KOM FRÅN ALLA HÅLL. *cHoCkEn*
 
 
Efter han slutade hade han en överraskning åt mig. Tog med oss fenor, cyklop och snorkel och gick till nästa bukt. Väl där gömde vi våra värdesaker bakom några klippor, balanserade på hala stenar och gled ner i vattnet.
 
Nu har jag ju såklart inga bilder från denna fridykning (ARGHHH) men det var så fruktansvärt magiskt. Dit han tog mig var ett stort grottsystem i sidan av en bergsvägg. Hål överallt och vi simmade in i ett hål och ut genom ett annat. Mother nature alltså, hon kan sin grej. Strömmarna är inget man kaxar med, det är bara att utnyttja krafterna och sugas med in i grottorna. Och sedan samma sak ut igen. 
Tänk er krabbor överallt, solen ligger lågt och gör på det ljusblå vattnet helt glittrigt, man är helt tyngdlös och någonstans längre in är Oskar och rensar bort sjöborrar som man inte ska virvla in i. Sedan helt plötsligt är han uppe ur vattnet, klättrandes på väggen, och hoppar ner från fem meters höjd. och jag kommer efter. MAGISK "afterwork" och vi löpte till bussen med uppskurna knän efter två timmar i vattnet.
 
 
SEN vare rooftop bbq hos Sabrina och Fiona, en engelska och en skottska, och vi åt kycklingburgare med massa coleslaw och skålade för mitt certifikat. 
goz. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0