Gran Canaria

Hängt med en snubbe som lever ett fantastiskt liv hela veckan. Oskar jobbar som dykinstruktör på sydkusten på Gran Canaria, i Taurito nära Puerto de Mogán, snittar minst tre dyk om dagen och när han inte jobbar äre fest. Hälsade alltså på denna och gick kursen, och är numera uteximinerad Open Water Diver!! Intensivaste kurs jag gått, gjorde den på tre dagar när vanliga människor gör den på fyra, för plödje igenom en körkortstjock bok + fem trekvartslånga filmer + sex prov. Plus all träning i vattnet.
 
Riktigt kul när man tänker på det, kunde INGENTING om detta område innan jag åkte, och nu kan jag MASSOR. Om hur kvävehalten i kroppen ökar ju djupare du kommer (farligt), hur viktigt det är att man inte håller andan (du dör) och att man måste jobba sig i etapper upp mot ytan igen sen (safety stops) för att inte →dö←. Kan nu avläsa tabeller, räkna ut ytintervallerna mellan dyken och kontrollera min "buoyancy". VILKEN VÄRLD DETTA ÄR. Helt ny. Mitt första dyk skrattade jag bara. Fnissade konstant, för så himla skumt det är. Att här kan jag simma brevid fiskstimm och koraller OCH ANDAS NORMALT?!?!? Och dom ba låter mig vara där och se på när de äter och gräver ner sig i sanden och sprutar bläck. galet häftigt.
 
Så ja, vi har dykt (sex stycken over here), umgåtts med alla möjliga nationaliteter, druckit mycket öl, ätit tapas i mängder och bara legat under solen. BRA VECKA.
 
nöjd tjej i tung outfit, tur man är viktlös i vattne. fast kliva upp på båten.......... ojojojojooj
 
29 grader varje dag där, konstigt att vara hemma igen här. löven faller ju av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0