ska inte bli politiker, för arg

På senaste har jag bokat högskoleprovet (andra omgången, let´s go), beställt nya glasögon (de gamla har jag satt mig på:))) och överväger att dra till Spanien och ta dykcert snart (tremening jobbar som instruktör, skulle vara så fett).
 
Annars så diskuterar jag mycket politik och försöker hålla mig lugn. Har så svårt att relatera till (och fortsätta tycka om) de som står långt ifrån mig på skalan. SD är bara vackret inslagen rasism och tycker du att dom är bra vill jag inte prata med dig mer. Alltid intressant att höra människors tankar och värderingar, men applåderar du när jag vänder ryggen till då går jag igång. och F! ska man inte hata på, så fruktansvärt viktigt och klart som fan jag röstar rosa.
 

Kommentarer
Postat av: Socialkonservativ tjej

För det första så måste man se skillnad på sak och parti annars så kommer man att få det tufft här i livet. Att börja utesluta vänner för att de röstar på ett specifikt parti det är betydligt värre än SDs förehavanden.
Personligen är jag helt emot F!s politik som jag anser vara väldigt extremistisk. Mångifte, stoppa alla utvisningar, återinföra statlig lön till konstnärer, sexualundervisning på dagis dessa punkter det är ren och skär galenskap.
Jag har ett par vänner som är F!are men det finns inte på världskartan att jag ska säga upp bekantskapen med dessa för att de "röstar fel" vad mig anbelangar.

2014-09-16 @ 14:54:39
Postat av: Jag igen

Sak och person ska det självklart stå :)

2014-09-16 @ 15:09:17
Postat av: Lina

Till Socialkonservativ tjej:
För det första: att fortsätta vara kompis med folk som en upptäcker röstar på ett rasistiskt parti som står för islam/hbtq-fobi och kvinnohat tycker jag nog också kan kallas galenskap.
För det andra är det skillnad på att rösta på ett rasistiskt parti som står för rasismen aka främlingsfientligheten än att rösta på ett feministiskt parti som står för feminismen aka jämnställdheten. Tycker du inte det blir en jämföring som inte går ihop?
MVH.

2014-09-20 @ 11:20:31
Postat av: Socialkonservativ tjej

Sverigedemokraterna står varken för islam/hbtq-fobi och kvinnohat. Men inom partiet har det förekommit personer som är fyllda av hat men de har ju blivit uteslutna så snabbt de blivit känt.
En som röstar på sverigedemokraterna känner väl att de andra partierna undviker vissa frågor och att det inte är hållbart med den bostadsbrist och det finansiella underskott som råder. Röstade själv inte då jag inte är svensk medborgare. Men min vän röstar på SD och han är den vänligaste,mest öppna och toleranta människan på jorden. Han stod upp för mig i gymnasiet och introducerade mig för sin familj och vänner.

2014-09-22 @ 14:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0